apraksts
Sākot ar 2024./2025.mācību gada janvāri DTP "URDA" piedāvās vidusskolēniem piedalīties mācību ciklā par aprites ekonomiku. Nodarbības norisināsies klātienē vidusskolās, ģimnāzijās.
Nodarbības būvētas uz kompetenču izglītības pamatprincipu bāzes, kas nozīmē, ka aktualizētās vides tēmas un uzdevumus skolotāji ērti varēs integrēt dažādos mācību priekšmetos.
Mācību programmā ietilpst šādas tēmas:
- Mūsdienu zaļā domāšana virtuvē;
- Videi draudzīga ražošana;
- Dzīves kvalitāte pilsētvidē.
Plašāks apraksts par pirmo nodarbību ''Mūsdienu zaļā domāšana virtuvē''
Skolēni iegūs izpratni par bio atkritumu radīšanas samazināšanu, ietekmi uz vidi un sabiedrību, apgūs praktiskas prasmes, kas palīdzēs būt atbildīgiem patērētājiem. Skolēni sekmēs ne tikai zināšanas, bet arī attieksmes attiecībā uz vides un resursu saglabāšanu, caur leģendu un tekstpratnes uzdevumiem, paaugstinās interesi par produktu lomu cilvēces vēsturē, tradīcijās, vidē.
No Skola2030
Sociālā un pilsoniskā joma- vēsturē un sociālajās zinībās ir būtiski attīstīt konkrētas, vēstures zinātnei svarīgas prasmes un domāšanas stratēģijas, vēstures un informācijas avotu analīzi un objektīvu kritiku, prasmi argumentēt, hronoloģisko domāšanu. Svarīgi ir attīstīt sadarbības un līdzdali'bas prasmes, tādējādi veidojot noturīgu sociālus ieradumus un orientējoties uz visu līdzdalību pieprasošu rezultātu;
Tehnoloģiju mācību joma - skolēns apgūst prasmes radīt sev un sabiedrībai vajadzīgas lietas un produktus, izvēlas jēgpilnu risinājumu kādai problēmai;
Dabaszinātņu mācību joma - skolēns veido izpratni par resursu saprātīgu izmantošanu un dabas ilgtspējību;
Valodu joma - izprot un analītiski vērtē jebkuru tekstu izteiktu ar vārdiem, attēliem, shēmām, tabulām utml., sadarbojoties, izmantojot lasīšanas stratēģijas, veicina savas un grupas biedru domāšanas prasmes